niedziela, 12 marca 2017

Wiedeń, Austria

Poprzedni rok był dla mnie wspaniały pod względem podróży. Odwiedziłam wiele pięknych i ciekawych miejsc. W listopadzie wraz z przyjaciółmi wybrałam się na jednodniowy trip do Wiednia. Zdecydowanie jednodniowe, szybkie tripy są fajnym i często całkiem tanim sposobem na urozmaicenie sobie życia.
 Kolejny raz, jednodniowy trip odbył się za pomocą korzystania z usług PolskiegoBusa. Tym razem wyjazd był z Katowic i na nasze nieszczęście pociąg, którym dojeżdżaliśmy z Wrocławia miał spore opóźnienie. W stresie biegliśmy z dworca pkp na dworzec pks. Fartem udało nam się zdążyć, byliśmy dosłownie "na styk".
 Do Wiednia dotarliśmy około godziny piątej, na dworze panował chłód i mrok (w końcu listopad, prawda?). Zaspani, nieogarnięci udaliśmy się do wnętrza dworca w celu nabycia biletów na przejazdy komunikacją miejską. Na szczęście mamy znajomego w Wiedniu, który przygarną nas do siebie z rana byśmy się mogli chociaż lekko ogarnąć i ruszyć w miasto. Szybkie śniadanko w pobliskim sklepie i ruszamy!


Wiedeń godzina 5:40



Burgtheater- Teatr Zamkowy

Budynek Parlamentu


Pałac Hofburg




Katedra Świętego Szczepana (Stephansdom)

Pałac Schonbrunn


Park przy Pałacu Schonbrunn jesienią

Haas-Haus



Kursalon i Unsere Garten
Pomink Johanna Straussa (Strauss-Denkmal)

Barokowy Kościół Świętego Karola Boromeusza (Karlskirche)
Będąc młodszą byłam oczarowana produkcją z 1955 roku o losach Elżbiety Bawarskiej właśnie znanej jako Sisi, która była żoną Franciszka Józefa I, za którego panowania Wiedeń przeszedł do legendy. Chociaż imperium upadło ponad 100 lat temu, to duch tej historii nadal unosi się nad miastem. Stolica Austrii jest piękna i pięknie łączy czasy współczesne z tymi dawnymi. Myślę, że jeszcze tam wrócę i zobaczę jeszcze inne zakamarki tego miasta.

28 komentarzy:

  1. Jak tam pięknie *.* Super pomysł na taki krótki, a intensywny wyjazd :D

    OdpowiedzUsuń
  2. widzę, że wyjazd był udany ;) świetne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej! Świetny post, jesteś naprawdę megaaa śliczna :)

    obserwuje i zapraszam do mnie :
    http://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Architektura mnie urzekła <3 Dla mnie poprzedni rok też był dość podróżniczy. Mam nadzieję, że ten też taki będzie. Jednodniowe wypady na pewno mogą urozmaicić życie, mimo wszystko wolę dłuższe wyjazdy :)
    http://caro-say-hello.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny Blog *.*
    Warto Tu Zajrzeć <33!
    Co powiesz na wspl obs ? :)

    https://believeinhimselfx33.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiedeń to moje marzenie, zazdroszcze

    magdawiglusz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak tam ślicznie *.* nigdy nie byłam,mam nadzieje,że kiedyś odwiedze to miejsce :) Piękne zdjęcia,pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze chciałam tam pojechać :c Piekne zdjęcia!

    ditagsi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia! Przyznam ci, że udało się złapać bardz oryginalną nazwę bloga :D

    Mam nadzieję, że wpadniesz również do mnie! Zapraszam na jeden z ostatnich postów:
    spiked-soul.blogspot.com

    Elwira Charmuszko

    OdpowiedzUsuń
  10. Byłam w Wiedniu w okresie Sylwestrowym. Ładne miejsce, jednak jakoś bardzo mnie nie zachwyciło :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety nigdy nie miałam okazji być w Wiedniu... Chociaż może w końcu się wybiorę, moja rodzina tam mieszka i kilka razy dostałam już od nich zaproszenie ;) Sądząc po Twoich cudownych zdjęciach, musi być tam naprawdę pięknie!

    Pozdrawiam ♥,
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiedeń jest cudownym miastem, miałam szansę zwiedzić je w wakacje
    dose-of-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudowne zdjęcia nigdy nie byłam w Wiedniu ale może kiedyś się uda nigdy nic nie wiadomo :) bardzo bym chciała zacząć podróżować, ale dłużej niż na jeden dzień! :D
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak tam pięknie *.* Jeszcze nie miałąm okazji być w Wiedniu ale może kiedyś :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie byłam, ale bardzo bym chciała! Zdjęcia bardzo mocno zachęcają :)
    + całe szczęście, że udało wam się zdążyć :)

    >> VANILLIA96.BLOGSPOT.COM <<

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam zamiar wybrać się do Wiednia ale jakoś nie umiem się zebrać i tego zaplanować jednak twoje zdjęcia mnie meeega przekonały żeby w końcu się tam wybrać!

    Obserwuje i zapraszam do siebie KLIK! (Jest też NOWY POST więc zapraszam :) )

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam tam i Wiedeń zachwycił mnie swą architekturą. Stare, bogato zdobione budynki nadają fantastycznego klimatu temu miejscu. Kawa w kawiarni z widokiem na miasto smakowała o wiele lepiej niż w domu przed telewizorem. Coś pięknego. Niestety byłam tam tylko jeden dzień i chciałabym tam wrócić na dłużej. :D

    OdpowiedzUsuń
  18. oo bylam w Austrii w Linz, ale w Wiedniu jeszcze nie, muszę się wybrać! <3
    dorey-doorey.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Zazdroszczę takiej podróży, cudowne zdjęcia :) Obserwuję, świetny blog :)

    Zapraszam vile rose, dopiero zaczynam

    OdpowiedzUsuń
  20. mialam okazje byc we Wiedniu podczas wycieczki szkolnej i po prostu zakochalam sie w tym miescie! architektura, kultura- cos pieknego i niesamowitego

    co powiesz na wspólną obserwację? ja już i to z ogromną chęcią! pozdrawiam
    http://justemsi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Wspaniałe budynki, jest co zwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super zdjęcia! Chętnie bym się wybrała w taką podróż :)
    pooositivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne zdjęcia! To musiała być super przygoda :)

    Pozdrawiam ♥
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam się, oj zgadzam, że takie rzeczy to super sprawa na urozmaicenie sobie życia, a Wiedeń to piękne miasto. W ogóle Austria ma w sobie pewien urok, który bardzo mnie przyciąga. Co do Sisi - od jakiegoś czasu planuję obejrzeć serial o tejże osobie (: Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  25. Vienna is a stunning city! There are very nice! Great photo!
    Would you like to follow each other? Follow me on Blog and Google+ and I'll follow you back!
    www.recklessdiary.ru

    OdpowiedzUsuń

Mam nadzieję, że wpis ci się spodobał i zostawisz tu po sobie ślad.
Twój komentarz, jest dla mnie ogromną motywacją do tworzenia następnych wpisów.
Dziękuję za wszystkie odwiedziny i obserwacje. ♥
Doceniam konstruktywną krytykę, ale nie akceptuję wulgarnych komentarzy.